27 de abril de 2011

No dejes para mañana....

Hay días en los que me relajo y digo "Ya fue...lo hago después" y otros en los que siento que si no hago todo lo que tengo pendiente YA, ahora mismo el mundo, mi mundo va a colapsar! Incluso si no hago aquello que ayer deje para hoy, y que hoy me encantaría dejar para mañana!
 
Hago interminables listas a las que titulo: "cosas pendientes", "cosas que quiero hacer durante el 2011", "cosas que quiero mejorar", "cosas que quiero cambiar", cosas cosas cosas cosas!!! Ahg!! 

Listas que terminan en la puerta de la heladera, en el fondo de mi cartera, en un .txt en mi computadora, en un mail a mi misma con el subject "cosas", y que de alguna u otra forma nunca termino haciendo, o al menos no el el momento que hubiera querido!

Por eso hoy me propongo dejar de hacer listas, dejar de fantasear con hacer cosas, dejar de dejar para mañana lo que puedo y quiero hacer hoy. 

Voy a bajar un cambio, y a hacer una cosa por vez, no llenarme de responsabilidades, ir de a poco! Hoy, no importa que tan tarde llegue a casa, voy a terminar de ordenar mi placard! 

Ustedes? Hacen listas interminables que nunca cumplen?
Xoxo,

C
See full post for English 



There are days when I let things go and say to myself "Whatever!...I´ll do this later" and others when I feel that if I don't do things NOW, ASAP! the world, my world will collapse! Even if I don't do that thing that yesterday I left for today, and that today I would much rather leave for tomorrow! 

So I do lists, To-Do-Lists that I name: "Pending Stuff", "Stuff I want to accomplish during 2011", "Stuff I want to improve", "Stuff I need/want to change", stuff, stuff, stuff!! Ahhhg!!! 

Lists that end up in my freezer door, in the bottom of my purse, in a freaking .txt in my computer, or an email to myself with "Stuff" as subject...lists that one way or another I never end up fulfulling, or at least not when I wanted to...

Today, I'll challenge myself, and I will drop all the lists, I will quit fantasizing about doing things and actually start doing, I will quit leaving for tomorrow what can be done today!

I´ll slow down, keep calm and start doing one thing at a time, I won't overload with responsibilities, I will start with baby steps! Soooooo, no matter how late I arrive home today, I will finish cleaning my closet!

What about you? Do you make annoying endless lists that you never fulfill?
Xoxo,

C

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...